Nyár végi összefoglaló

2015.08.31. 06:30

A blogírás kimaradt a nyaramból. Nem véletlenül, nem igazán volt időm rá. Őszintén szólva kedvem se.

Túl sok értékes információval nem tudok szolgálni, mert a nyár tulajdonképp elment a "parasztba" edzéssel. Azt csináltam, amit jónak gondoltam, bizonyos szabályok alapján megszabott keretek közé foglalva. 

Eredménye lett, mert a felhúzásomat 10 kg-al javítottam, 8 kg-os testsúly vesztés mellett, viszont a guggolásom az ég világon semmit sem fejlődött. Kilóban. Technikailag jobb lett, magabiztosabb is. Ez kb annyit jelent, hogy öv és bandázs nélkül guggolom meg a 150 kg-ot. Ehhez kellett egy Smolov, amit sajnálatos módon _nem_ bírt ki a térdem. A program 6. hetében már elég komoly fájdalommal küzdöttem, ami hatással volt a munkahelyi teljesítményemre is. Ebben a 6 hétben benne volt a base cycle, ami tulajdonképp a Smolov jr. Kánikulában, 40 fokos döglesztő melegben is lementem és küzdöttem vele. Na de a térdem azt mondta, hogy ez már sok.

Amit azért sikerült kitapasztalnom:

- A nyújtás és az SMR henger _VALÓBAN_ őrült sokat segít, _AKKOR_, ha kajakra odateszed magad. 

Voltak olyan hetek, ahol próbálkoztam a regeneráció mérésével nyújtással és nyújtás nélkül is. Ennek az egyik alapját az izomláz és annak elmúlása adta. A nyújtással egyértelműen sokkal gyorsabban regenerálódtam, mint nyújtás nélkül. Hozzáteszem, hogy úgy általában a mobilitásomban egyáltalán nem jelentkezett romlás, sem javulás, nyújtás hatására sem. Egyértelmű, hogy amikor izomlázas voltam, szarabb volt, mint normál esetben. De nyújtás nélkül is elfogadható szinten van, ami nekem már elegendő ahhoz, hogy sérülésmentesen edzek. Feltételezem, hogy azért, mert igyekszem a mozgásmintákat teljes mozgásterjedelemben végezni.

A fájdalom, izomgyulladás, izomláz esetén a nyújtás is fájdalmas volt, így ha túlságosan begyulladtam, SMR hengerrel fokoztam a vérkeringést és lazítottam az izompólyát. Igazság szerint ez maga a pokol. De ha nem csinálom, akkor eltart a gyulladás akár 1 hétig is, így pedig 2-3 nap alatt szinte teljesen elmúlott minden fájdalom.

- Kialvatlanság

A kialvatlanság egy eléggé alattomos állapot. Érzed magadban az erőt, tudod, hogy menne, de egyszerűen nem megy. Nem tudsz normálisan regenerálódni egy-egy edzésből és ez az éjszakába csúszás mértékétől függően csak egyre szarabb és szarabb lesz. 1 éjszakát még úgy ahogy könnyű kipihenni, de egy hét folyamatos éjszakázást és a nappali felületes alvást már nem egyszerű, DE nem is tűnik olyan nehéz feladatnak, mint ahogy azt a tudomány állítja.

A történet: Boglári Szüreti fesztiválon dolgoztam, 5 napon keresztül, éjszaka. Hajnalban értem haza, világos volt és nincs egy kurva redőnyünk, amivel besötétíthettem volna. Így az alvásom minősége annyit ért, mint halottnak a csók. 

Ezt az 5 napot követően: 

1. nap, hétfő: vettem ki egy nap szabadságot, mert ülve elaludtam reggel. Hétfőn még 2 szundítás (az egyik 1, a másik 2 óra volt) becsúszott, aztán este 8-kor lefekvés. Az edzés szarul ment. - 13 óra alvás

2. nap, kedd: Reggel 6-kor keltem. Még mindig elbóbinyáltam nap közben. Délután bő 1 óra szundítás, szintén 8-kor fekvés. (11 óra alvás)

3. nap, szerda: ezen a napon is reggel 6-kor keltem, viszont szerdán már nem akartam állva elaludni. Persze ettől függetlenül az edzés szarul ment és az odafigyelés is nehezemre esett. Edzés után ittam egy sört, ami kifejezetten jól esett, plusz eszembe jutott, hogy van zma-m. kb fél órát szundiztam, aztán 10-kor lefeküdtem - (8,5 óra alvás+zma)

4. nap, csütörtök: Vagy a sör, de inkább a zma hatására fél 6-kor kidobott az ágy. Nem voltam teljesen 100%, de kipihentnek éreztem magam. Ettől függetlenül a munkahely végeztével szundítottam, és este 10-kor lefeküdtem, zma kíséretében. (8 óra alvás+zma)

5. nap, péntek: teljesen kipihenten ébredtem, reggel 6 órakor. Pénteken is szabadságon voltam, így a reggelit követően még visszadőltem pihenni, cirka fél órát. Pihenés után kimentem a szülőfalumba a szüleimhez, kihúzni egy kerítést, utána edzettem, aztán itthon ismételten szunyáltam, de az már csak egy 5-10 perces szundítás volt. Este 10-kor kerültem ágyba, zma-val. (9 óra alvás+zma)

6. nap, szombat: reggel 7 órakor keltem, megszakítás nélkül végig aludtam a 9 órát. Nem is igényeltem a szundit. 10-kor lefekvés. (8 óra alvás+zma)

7. nap, vasárnap, vagyis ma: szintén reggel 6-kor ébredtem, vegetálás volt egész nap. Hazajöttünk a párommal a szüleimtől, megejtettem 1 óra szundítást, most pedig egy gusztustalan nagy kajálásra készülök: Marhapöri durumtésztával. 10-kor pedig lefekszem aludni+zma.

Az, hogy az alvásbankból mi hiányzik, igazság szerint nem tudom megmondani. Ha a tudományra akarok hallgatni, akkor azt mondom, hogy 3 hónap múlva fogom kipihenni magam. Ettől függetlenül én úgy érzem, hogy elegendő volt ez az egy hét. Tény és való, hogy ahhoz képest, amennyit normál esetben alszok, rengeteg szundi volt. De ezt kierőszakolja az agy, tetszik vagy sem. Heti szinten 56 órát alszok, ugye ami 7x8 óra, de zma-val ez a szám eléggé lecsökken, akár heti 8-12 órával is, tehát 44-48 óra, amiből magamtól felébredek hajnali 4 és 6 között. Viszont a zma-t nem szeretem hosszútávon szedni, így inkább kúraszerűen alkalmazom olyankor, amikor nehéz pihenni. Pl nyári kánikulák, vagy valamilyen új stresszor - pl új munkahely.

Abban az 5 napban nyilvánvalóan aludtam, átlagosan 6 órát, igaz eléggé felületesnek éreztem. Ez 30 óra, amihez hozzáadok még 2 napot, akkor nagyjából 46-50 órányi pihenésnél tartok 

5 nap éjszakázást kipihentem heti 65,5 órányi alvással. 

Tehát az átlagos 56 órából csupán 6-10 óra hiányzott, amit be is hoztam a héten.

A lényege ennek az egésznek az, hogy a kialvatlanság egész egyszerűen mindenre hatással van. Hatással van a munkahelyi teljesítményre, az összpontosítási képességre, a szorgalomra, az eltökéltségre. Mindenre. Egész egyszerűen nem voltam képes technikailag jól végezni a gyakorlataimat a hétfői edzésen. De még a szerdai is necces volt. Ez igazság szerint egy rövidtávú tapasztalat. Ha ez hosszú távon ment volna, akkor nem tudom, hogy milyen eredményt hozott volna. Feltételezem, hogy előbb-utóbb megszokja az ember, csak a kérdés az, hogy nappali fényben mennyire pihentető az alvás. 

Most pedig készülődés van az őszre. Már tágítom a gyomromat, mert ez lesz a gyarapodás időszaka, mind testsúlyban, mind teljesítményben. ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://vikingwarrior.blog.hu/api/trackback/id/tr967746342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása